מה זה בכלל החזר מס?
כל מעסיק חייב, על פי חוק, לנכות סכום למיסים מהשכורות שהוא מוציא לשכירים העובדים אצלו. לעיתים קרובות קורה שהשכיר זכאי להטבה בתשלום המס או פטור ממס בעקבות נקודות זיכוי שיש לו – (ילדים, עולה חדש, חייל משוחרר ועוד) וההטבה הזו לא באה לידי ביטוי בתלוש המשכורת היות והמעסיק לא מודע אליה.
מקרה נוסף הוא כשאדם עובד כשכיר בשני מקומות בו זמנית ולמרות שהוא מבצע תיאום מס, עדיין מנוכה מהמשכורת שלו סכום גבוה יותר מהסכום אותו הוא אמור לשלם כמיסים.
מקרה נוסף הוא כשאדם עובד לא באופן רציף בכל השנה ומנוכה לו מס מצטבר גבוה מהסכום אותו הוא אמור לשלם.
עבור המצבים הללו נוצרה האפשרות של החזר מס.
הבעיה היא ששכירים רבים לא מודעים לאפשרות הזו וגם כשהם מודעים אליה, אין להם מושג איך לממש את הזכות שלהם, למי לגשת, אילו טפסים למלא ומה לעשות כדי לקבל את ההחזרים להם הם זכאים. שני דברים נוספים שחשוב לדעת:
- זכאות להחזר מס חלה 6 שנים אחורה בלבד, לאחר 6 שנים אין אפשרות לתבוע החזר מס.
- טעויות או אי דיוקים במילוי הפרטים ובהגשת המסמכים לרשויות עלולה לגרום לכך שגם אדם הזכאי להחזר מס לא יקבל אותו או יקבל רק חלק ממנו.
לכן אנחנו ממליצים לבצע את בדיקת הזכאות להחזר מס דרך משרד רואי חשבון מקצועי ומנוסה, כדי לוודא שאתם לא מאבדים כספים המגיעים לכם וגם כדי לחסוך לעצמכם את הטרדה והטרחה הכרוכות בכל התהליך הבירוקרטי.
בדיקת זכאות להחזר מס דרך משרדנו נעשית ללא תשלום.
במידה ותמצאו זכאים להחזרי מס ותחליטו שאתם מעוניינים להיעזר בנו בתהליך עד לקבלת ההחזר, יגבה מכם שכר טרחה.